Wat is nou eigenlijk mijn ‘personal brand’?
Ine de Boer-Maas (36 jaar, foto) werkte enkele jaren met veel plezier in de fashion maar verloor begin dit jaar, na faillissement van haar werkgever, haar baan als mode adviseur/visual merchandiser. Ze herpakte zich en ging op zoek naar een nieuwe baan. En heeft deze ook gevonden!
“Op zoek naar een nieuwe job, dat is best uitdagend in deze tijd”, zegt ze. “Bedrijven zijn voorzichtiger, de concurrentie is moordend: er zijn heel veel sollicitanten nu. Dan is het extra belangrijk te laten zien wie je bent, hoe jij je onderscheidt, wat je kwaliteiten zijn en ook hoe je dat allemaal verwoordt. Ik vroeg me af: wat is nou eigenlijk mijn personal brand? En kan ik dat tijdens een sollicitatie ook laten zien?”
Eyeopener
De Workshop “Presenteer-jezelf-als-merk” van YouFit@Retail heeft me enorm geholpen hier antwoorden op te vinden. Ik heb meer houvast gekregen. De online workshop duurt slechts twee uur en de theorie die je krijgt wordt direct aan de praktijk gekoppeld. Een eyeopener was dat je onbewust in je werk veel meer rollen vervult dan de functieomschrijving vermeld. Van die extra kwaliteiten mag je je bewust zijn, benoem ze tijdens je presentatie! Want het zijn vooral ook de extra’s die interessant zijn voor een nieuwe werkgever. In mijn zoektocht naar een nieuwe baan heb ik gekeken welke kwaliteiten ik kwijt kan, op basis daarvan heb ik een keuze kunnen maken voor een functie die écht bij me past.”
Wil je ook weten wat jouw loopbaanankers zijn? Kijk dan op deze pagina en schrijf je in voor de workshop: Presenteer jezelf als Merk.


